مقاله سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح دفاعی کرانه باختری

مقاله سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح دفاعی کرانه باختری از دیدگاه اصول حقوق بین‌الملل
مقاله

مقاله سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح دفاعی کرانه باختری

گردآوری داده‏‌ها و اطلاعات موردنیاز مقاله سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح دفاعی کرانه باختری از دیدگاه اصول حقوق بین‌الملل از طریق روش کتابخانه‌‏ای و بهره‏‌گیری از کتاب‏‌ها، مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها، اسناد و پایگاه‌های معتبر صورت گرفته است. روش تحلیل داده‌ها نیز کیفی است.

مشخصات

نویسنده مسئول: یاری، احسان

نویسنده: کازرونی، سیدمصطفی

راهبرد دفاعی تابستان 1396 – شماره 58 رتبه علمی – پژوهشی (وزارت علوم)

چکیده

مقام معظم رهبری، در سال 1393 سیاست موسوم به تسلیح کرانه باختری را مورد ایراد و ابلاغ قرار دادند. ابلاغ این سیاست، واکنش‌های مختلفی در سطح منطقه‌ای و جهانی را برانگیخت.

در این مقاله بر آنیم با روش توصیفی – تحلیلی و با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل به این پرسش پاسخ دهیم که سیاست مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح کرانه باختری از دیدگاه قواعد بین‌المللی به چه شکلی قابلیت ارزیابی دارد؟ یافته‌های تحقیق و تحلیل آن نشان داد که سیاست‌های یادشده باتکیه‌بر سه استدلال محوری کمک به تحقق اصل تعیین سرنوشت، اجرای اصل حمایت از مستضعفان به‌عنوان یکی از اصول قانون اساسی ج.ا.ایران و حقوق بین‌الملل اسلامی و مقابله با تروریسم در جهت تقویت دولت ملی و باتوجه‌به رعایت تمامی موازین بین‌المللی ازجمله اصل عدم مداخله، اصل احترام به قواعد بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه از وجهۀ قانونی از لحاظ حقوق بین‌الملل برخوردار است.

کلیدواژه‌ها:

رژیم صهیونیستی، مقام معظم رهبری، حمایت از مستضعفین، کرانه باختری، تسلیح دفاعی

روش‌شناسی

این تحقیق از نظر هدف جزو تحقیقات توسعه‌‏ای – کاربردی است و روش انجام آن، توصیفی تحلیلی است. گردآوری داده‏‌ها و اطلاعات موردنیاز آن از طریق روش کتابخانه‌‏ای و بهره‏‌گیری از کتاب‌‏ها، مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها، اسناد و پایگاه‌های معتبر صورت گرفته است. روش تحلیل داده‌ها نیز کیفی است.​

مشاهده مقاله: نورمگز

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره روش تحقیق

مشاوره روش تحقیق در کلینیک روش تحقیق

دسته بندی دوره‌ها