پایان‌نامه بررسی رابطه بین کانال‌های بازاریابی و استراتژی‌های بازاریابی

پایان‌نامه بررسی رابطه بین کانال‌های بازاریابی و استراتژی‌های بازاریابی
پایان‏‏‌نامه

پایان‌نامه بررسی رابطه بین کانال‌های بازاریابی و استراتژی‌های بازاریابی

این تحقیق به دنبال بررسی رابطه بین کانال‌های بازاریابی با استراتژی‌های بازاریابی بوده است. از این رو تعداد 477 پرسشنامه در بین کارکنان شرکت های تولید و توزیع دارو توزیع و با استقفاده از روش همبستگی و رگرسیون با استفاده از نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفت.

مشخصات

پژوهشگر: شادی کیائی

استاد راهنما: دکترعبدالله کولوبندی

استاد مشاور: دکترعلیرضا سلوکدار

غیر دولتی – دانشگاه آزاد اسلامی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی – 1395 – [کارشناسی ارشد]

چکیده

امروزه یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های تولیدی برای در عرصه رقابت، کارایی و اثر بخشی و کنترل کانال‌های بازاریابی به منظور اطمینان از توزیع مناسب محصولاتشان می‌باشد. وجود محصولات متنوع و رقبای فراوان نیز به پیچیدگی این امر می‌افزاید و از آنجا که استراتژی های مختلف بازاریابی و تصمیمات استراتژیک در مورد قیمت و محصول با وجود رابطه‌گرایی در کانال‌های بازاریابی نیازمند رفتارهای متفاوتی می‌باشد. بنابراین استراتژی بازاریابی با بکارگیری کانال‌ها می‌تواند روابط درهم تنیده‌ای داشته باشد. این تحقیق به دنبال بررسی رابطه بین کانال‌های بازاریابی با استراتژی‌های بازاریابی بوده است.

از این رو تعداد 477 پرسشنامه در بین کارکنان شرکت‌های تولید و توزیع دارو توزیع و با استقفاده از روش همبستگی و رگرسیون با استفاده از نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: نتایج حاکی از آن است که رابطه‌گرایی و استرتژی تمرکز بر هم کنش مثبت داشته و از طرفی رابطه‌گرایی بر استراتژی تهاجمی تاثیری مثبت دارد و نهایتا در فرضیه آخر مشاهده نمودیم که رابطه‌گرایی بر استراتژی رهبری قیمت تاثیر مثبت دارد.

روش‌شناسی

از حیث هدف این تحقیق از نوع کاربردی است. همچنین این مطالعه از حیث روش از نوع مطالعه میدانی می‌باشد و از دید دیگر این مطالعه از نوع تحقیق همبستگی است. در تحقیق همبستگی هدف آن است که مشخص شود آیا رابطه‌ای بین دو یا چند متغیر کمی (قابل سنجش) وجود دارد یا خیر؟ جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه‌ی کارکنان و مدیران شرکت‌های تولید و توزیع دارو در شهر تهران می‌باشند و همچنین روش نمونه‌گیری در این پژوهش، تصادفی خوشه ای است.

مشاهده پایان‌نامه: علم‌نت

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره روش تحقیق

مشاوره روش تحقیق در کلینیک روش تحقیق

دسته بندی دوره‌ها