پایان‌نامه نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری استان گلستان

پایان‌نامه نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری استان گلستان
پایان‏‏‌نامه

پایان‌نامه نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری استان گلستان

این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر توسعه نيافتگی صنعت گردشگری استان گلستان انجام شده است. برای انجام این پژوهش توصيفی، مقطعی و کاربردی از پرسش نامه های استانداردی استفاده شد.

مشخصات

دانشگاه جامع علمی کاربردی
واحد خانه کارگر گرگان

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر توسعه نيافتگی صنعت گردشگری استان گلستان انجام شده است.


برای انجام این پژوهش توصيفی، مقطعی و کاربردی از پرسشنامه‌های استانداردی استفاده شد که پس از سنجش روایی و پایایی بر اساس نمونه گيری آماری تصادفی ساده (برای گردشگران) و تصادفی طبقه‌بندی شده (برای کارشناسان) بين گردشگران و کارشناسان توزیع گردید.

یافته‌ها: نتایج پژوهش در دو سطح آمار توصيفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS پژوهش نشان داد که رابطه معناداری بين توسعه نيافتگی استان گلستان و عوامل چهارگانه (تعدد مراکز تصميم گيری، ضعف امكانات زیربنایی و خدمات گردشگری، ضعف بازاریابی و فقدان فرهنگ پذیرش گردشگر) وجود دارد.

روش‌شناسی

روش انجام تحقيق در این پژوهش، از نوع توصيفی – کاربردی است. با توجه به اهميت موضوع، نياز به کار ميدانی (به منظور شناخت اهداف، معيارهای اساسی موفقيت و …)، مصاحبه با متخصصان و صاحب‌نظران و مطالعه اسناد و مدارک مربوط ضروری به نظر می‌رسد. به علاوه استفاده از پرسشنامه به عنوان یكی از ابزارهای اصلی جمع آوری اطلاعات، با توجه به نظرسنجی از خبرگان، امری لازم خواهد بود. نهایتاً با توجه به اطلاعات به دست آمده و با توجه به پيشينه‌های موضوعی موجود، راهکارهای علمی و عملی لازم ارائه شد. همچنین برای آزمون این فرضيه‌ها از آزمون همبستگی اسپيرمن و فریدمن استفاده شده است.

مشاهده پایان‌نامه: کالج پروژه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره روش تحقیق

مشاوره روش تحقیق در کلینیک روش تحقیق

دسته بندی دوره‌ها