پایان‌نامه بررسی نقش ساختار مالکیت بر رابطه بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه‌گذاری

پایان نامه بررسی نقش ساختار مالکیت بر رابطه بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه گذاری در صنعت
پایان‏‏‌نامه

پایان‌نامه بررسی نقش ساختار مالکیت بر رابطه بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه‌گذاری

در این پژوهش ابتدا تأثیر جریان نقد آزاد بر سطح سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت؛ سپس اثر دو متغیر مالکیت نهادی و مالکیت مدیریتی بر رابطه جریان نقد آزاد و سطح سرمایه گذاری بررسی گردید. 

مشخصات

پژوهشگر: مهدی روزبهانی 

دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده

موضوع: بررسی نقش ساختار مالکیت بر رابطه بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه گذاری در صنعت بیمه

در این پژوهش ابتدا تاثیر جریان نقد آزاد بر سطح سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت؛ سپس اثر دو متغیر مالکیت نهادی و مالکیت مدیریتی بر رابطه جریان نقد آزاد و سطح سرمایه‌گذاری بررسی گردید.

برای این منظور 16 شرکت بیمه خصوصی دارای مجوز از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دوره زمانی 5 ساله (1393-1389) مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس روش رگرسیون چند متغیره نتایج نشان داد بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه‌گذاری رابطه معنی‌دار و مثبتی وجود دارد.

یافته‌ها: نتایج حاکی از عدم تاثیر مالکیت نهادی و مالکیت مدیریتی بر رابطه بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه است.

روش‌شناسی

تحقیق حاضر از بعد روش، از نوع توصیفی است. همچنین تحقیق حاضر از جنبه هدف از جمله پژوهش‌های کاربردی و از روش تحقیق همبستگی است. همچنین تحقیق حاضر در حوزه تحقیقات اثباتی قرار خواهد گرفت و ازآنجایی که از اطلاعات مربوط به رویدادهای گذشته استفاده شده، یک تحقیق پس رویدادی است. همچنین با توجه به فرضیه‌های مطرح شده درزمینه نقش ساختار مالکیت بر رابطه بین جریان نقد آزاد و سطح سرمایه‌گذاری برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل های رگرسیونی استفاده شده است. 

مشاهده پایان‌نامه: جت‌جزوه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره روش تحقیق

مشاوره روش تحقیق در کلینیک روش تحقیق

دسته بندی دوره‌ها